Popcorn eten in bioscoop leidt af van de reclames
Popcorn eten in de bioscoop, iedereen die van popcorn en een bioscoopje pakken houdt heeft het wel eens gedaan. Popcorn eten of snoepen in de bioscoop hoort er gewoon bij.Toch zijn er mensen die niet blij zijn met de ladingen popcorn die in de filmzaal worden gegeten. Deze mensen werken meestal in de reclamebranche.
Immuun voor reclames
Onderzoekers van de Universiteit van Keulen hebben ontdekt dat je niet meer vatbaar bent voor de reclames wanneer je zit te kauwen. Dit houdt natuurlijk meteen in dat niet alleen popcorn eten niet gewaardeerd wordt door de reclamemakers maar dat het om alles gaat waar je op zit te kauwen. Maar hoe kan dat dan…
De reden is eigenlijk simpel. Wanneer je ergens naar kijkt, reclame in dit geval, dan bewegen je lippen en tong onbewust mee door bepaalde opvallende dingen uit de reclame te herhalen. Hierdoor onthoud je het beter.Doordat je aan het kauwen bent kan je die bewegingen niet maken. Het gevolg is dat je minder snel het artikel uit de reclame gaat kopen.
De test
Voor de test zijn er 96 mensen uitgenodigd. De helft van de mensen heeft popcorn te knagen gekregen terwijl de andere helft het moest doen met een suikerklontje. Ruim een week na het bioscoopbezoek werd er gekeken wat er was blijven hangen van hun bioscoopbezoek. Wat bleek was dat de mensen die alleen een suikerklontje hadden gekregen veel meer hadden onthouden dan de mensen die popcorn hadden gegeten. Ik ben benieuwd hoe de reclamemakers en bioscopen hiermee om gaan in de toekomst.
Ik kan me voorstellen dat er met de uitkomst van dit onderzoek zeker wat gedaan gaat worden omdat de reclamemakers het meeste verdienen aan eten en drinken wat onder een film genuttigd wordt.